Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Informatii pentru calatorie

CAZARE SI REGIM MASA

Prin demipensiune se intelege mic dejun si cina, iar prin pensiune completa - mic dejun, dejun si cina pentru fiecare noapte de sejur. Cazarea in regim demipensiune incepe cu cina din ziua sosirii si se termina cu micul dejun din ziua plecarii. Uneori, masa se poate pierde datorita sosirii la hotel dupa momentul inchiderii bucatariei sau plecarii inainte de deschiderea acesteia dimineata. In anumite situatii, turistului i se poate pregati un pachet corespondent mesei pe care o va pierde. Felurile de mancare sunt prezentate sub forma de bufet si apartin bucatariei internationale, insa exista si feluri nationale. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat meniul este mai variat. Bauturile de la masa nu sunt incluse in pret, cu exceptia hotelurilor care precizeaza acest lucru, in special cele cu regim „all inclusive”, aceste regimuri fiind diferite de la hotel la hotel. Desi mare parte din hoteluri pregatesc un bufet separat pentru copii, cu meniu variat, unele hoteluri pregatesc si/sau numai variante de tip fast-food. Sortimentul de bauturi din minibarurile din camere precum si intervalul la care este aprovizionat sunt stabilite de catre administratia hotelului. Toate hotelurile si mijloacele de transport sunt clasificate de catre Autoritatile Nationale de Turism ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale, care difera de la o tara la alta si de la un tip de destinatie la altul, fiind opozabile in fata tuturor organelor de control ale tarilor de outgoing. Aceste clasificari ale gradelor de confort si nivel de servicii, acordat sub numar de stele, difera de clasificarile practicate in Romania. Cazarea se va face la hotelul pentru care turistul primeste confirmarea si achita contravaloarea. In anumite situatii, hotelierii vand locuri peste capacitatea de cazare a hotelului. In aceste cazuri, daca sejurul nu a inceput, agentia va propune alternative de aceeasi calitate si in aceeasi marja de pret. Daca sejurul a inceput, hotelul este responsabil pentru gasirea unei alternative de aceeasi calitate sau superioara (standard hotelier); agentia va interveni activ prin reprezentantul local pentru a oferi asistenta turistilor in vederea solutionarii acestor situatii, dar nu este responsabila pentru situatiile de acest gen intervenite. So lutia, conform normelor internationale, este redirectionarea turistilor la un hotel de cel putin aceeasi categorie ca si cel rezervat initial. Pentru rezervari last minute sau pe lista de asteptare nu putem garanta disponibilitatea hotelului ales; la momentul primirii unui raspuns exista posibilitatea confirmarii hotelului ales sau a unui hotel alternativa din catalog ori din afara acestuia, in cazul în care nici unul din hotelurile contractate nu este disponibil. Exista situatii in care numele hotelurilor va fi cunoscut doar la sosirea in tara de destinatie (oferte No name sau “loterie” etc.). Restaurantele si barurile functioneaza dupa un orar stabilit de administratia hotelului. Cafenelele in aer liber, restaurantele si barurile de pe teritoriul hotelului (in apropierea marii sau a piscinei) isi desfasoara programul in functie de conditiile de vreme. In descreirea hotelurilor este indicata suprafata camerelor incluzand balcoanele si baile. Tarifele pentru inchirierea salilor de conferinta si a echipamentelor le putem oferi la cerere. Suplimentele pentru cinele festive (Paste, Craciun, Revelion) sunt precizate separat pentru fiecare hotel in parte sau pot fi adaugate ulterior publicarii ofertei.

CAMERA
Camerele se repartizeaza de catre administratia hotelului, in functie de numarul de camere disponibile din categoria confirmata in voucher, si acest lucru nu poate fi predeterminat sau influentat de agentie. Se pot transmite catre hotel remarcile dorite, insa nu se pot garanta si nu se mentioneaza pe voucher. Orice probleme legate de amplasarea, aspectul sau disfunctiile tehnice ale camerei se rezolva direct de catre client la receptie asistat de reprezentantul local. Exista situatii in care camera tripla este o camera dubla cu pat suplimentar (mai ales în cazul hotelurilor de oras). De asemenea, pentru tipul de cazare camera dubla cu doi copii pana in 12 ani, se asigura pentru acestia un singur pat suplimentar, pat pliant sau sofa joasa, in functie de disponibilitatea si dotarea hotelului. Tipul de camera individualizat cu o anumita vedere prin diferenta de tarif (land view, sea view, pool view, side sea view etc.) este alocat de departamentul de rezervari al hotelului. Acesta stabileste care sunt camerele care se incadreaza in respectiva clasificare si denumirea lor este orientativa – astfel, vederea la mare poate fi vedere frontala, laterala sau partiala, land view poate fi vedere la un drum, la alta parte a hotelului sau la o facilitate, pool view poate fi in imediata apropiere a piscinei sau la etaj etc. Alocarea depinde de la hotel la hotel iar tipul de camera si tarifele aferente care se reflecta in pretul pachetului sunt conforme cu precizarile facute de hotel in contractul de servicii turistice. In conformitate cu normele internationale, in ziua sosirii, cazarea se face cel mai devreme la ora 14:00, iar in ziua plecarii camerele se elibereaza pana la ora 12:00. La check-out va trebui ca turistii sa predea la receptie cheile camerei, bratarile, cartelele pentru prosoape si sa achite consumatiile si serviciile de care au beneficiat suplimentar. Turistul nu mai are dreptul sa foloseasca serviciile all inclusive o data cu efectuarea check-out-ului. La cererea turistului, hotelul poate accepta, in functie de politica proprie si diponibilitate (de cele mai multe ori contra cost), early check–in (cazare mai devreme de ora 14:00) si late check-out (eliberarea camerelor mai tarziu de ora 12:00). In cazul unui early check-out (mai devreme decat ora de deschidere a restaurantului principal), se poate solicita receptiei un pachet de mic dejun – acesta va consta de cele mai multe ori din sandvisuri, apa si fructe. Unele hoteluri pot pregati mai multe feluri de mancare rece, relativ frugal. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat exista posibilitatea ca in aceste situatii sa se pregateasca variante mai consistente sau ca unul dintre restaurante sa fie deschis permanent. Sosirea mai tarziu sau plecarea mai devreme datorate orelor de zbor nu indreptatesc turistul sa foloseasca camera altfel decat regulilor mai sus mentionate. In majoritatea hotelurilor este interzisa introducerea alimentelor si bauturilor din afara. Pentru anumite facilitati din camera sau hotel hotelierii pot solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, ¬ezlonguri, umbrele, saltele, prosoape la piscina sau pentru plaja etc.); Se recomanda sa solicitati receptionerului, in momentul sosirii la hotel, sa va informeze in privinta acestor costuri extra. Hotelul nu isi asuma raspunderea pentru obiectele de valoare, bani sau documente, nedepozitate in seif. Exista seif in camera cu plata sau gratuit, la receptie, individual sau comun. Recomandam pastrarea valorilor, banilor, pa¬aportului si a documentelor de calatorie in seif. In cazul in care un turist este victima unui furt, trebuie sa se adreseze urgent politiei locale si sa solicite intocmirea procesului verbal, avand optiunea de a solicita si asistenta reprezentantului nostru local. Este necesar sa solicitati de fiecare data un act doveditor de la reprezentantul nostru, indiferent de prejudiciu, si sa va actionati in conformitate cu prevederile contractului de calatorie. Pozele prezentate la descrierea hotelurilor de pe site sunt cele puse la dispozitie de hotel la momentul editarii si sunt cu titlu de prezentare. Se poate intampla ca din cauza unor lucrari de constructii sau amenajare, fotografiile sa nu mai reflecte exact elementele prezentate de noi la momentul sosiririi in destinatie. De asemenea, pe perioada derularii sejurului, se poate intampla ca aceste lucrari sa continue, putand crea un disconfort minim si o limitare temporara a accesului la anumite tipuri de servicii descrise (de exemplu, accesul la o piscina sau un teren de sport).

TIPURI DE PENSIUNE
BB (Bed&Breakfast) – include doar mic dejun (tip bufet suedez), bauturi gratuite: ceai, cafea, apa (in functie de politica hotelului) HB (Half Board)/demipensiune– mic dejun si cina (tip bufet suedez sau meniu), bauturi gratuite: ceai, cafea, apa – doar la micul dejun (in functie de politica hotelului). FB(Full Board)/pensiune completa– mic dejun, pranz si cina (tip bufet suedez sau meniu). Bauturile la masa de pranz si cina sunt contra cost, la micul dejun sunt stabilite in funtie de politica hotelului. AI (All Inclusive)/totul inclus - pensiune completa, bauturi alcoolice si fara alcool de fabricatie locala (sortimentul bauturilor este stabilit de catre administratia hotelului), accesul gratuit la anumite facilitati sau servicii ale hotelului. UAI(Ultra All Inclusive) – pensiune completa, bauturi alcoolice si fara alcool de fabricatie locala, accesul gratuit la anumite facilitati sau servicii ale hotelului. In majoritatea hotelurilor, dar nu toate, sunt incluse si mai multe tipuri de bauturi alcoolice de import (sortimentul bauturilor este stabilit de catre administratia hotelului). De asemenea, perioada si orele între care pot fi luate mesele sau consumate bauturile alcoolice si nonalcoolice sunt stabilite de catre administratia hotelului si pot diferi de la hotel la hotel. Regimul all inclusive, cu toate variatiile sale (in denumire – ultra all inclusive, special all inclusive, all exclusive all inclusive, hapiness all inclusive etc. sau in servicii – regimul poate fi completat cu: gustari intre mese, bauturi alcoolice internationale, accesul la anumite facilitati sau servicii), este un regim stabilit de administratia hotelurilor si poate suferi modificari in orice moment. Pe site-ul nostru sunt precizate serviciile contra cost asa cum ne-au parvenit la momentul publicarii. Administratia hotelului poate aduce modificari conceptului all inclusive sau tipurilor de servicii gratuite/contra cost, fara a ne informa ulterior. La sosirea la hotel, trebuie sa solicitati descrierea acestui sistem de la receptie, pentru a nu exista neclaritati in privinta serviciilor gratuite sau contra cost. Ca si regula generala referitoare la servicii, cele care presupun forta de munca sau consum de combustibil sunt intotdeauna contra cost. (De exemplu, precizarea ca baia turceasca este un serviciu gratuit se refera doar la baia de aburi turceasca, in cazul in care se doresc si procedurile aferente – baie cu spuma, masaj etc. – acestea sunt contra cost.) Agentia nu isi asuma nicio responsabilitate pentru informarile pe care hotelul in nume propriu le face turistilor referitor la aceste servicii.

FACILITATI
Hotelurile activeaza atat sistemul de incalzire al piscinelor exterioare cat si cel al camerelor doar in sezonul de iarna; ele isi rezerva dreptul unilateral de a stabili temperatura de incalzire si momentul cand va fi oprit sistemul. Accesul in Health Club (masaj, sauna, baie cu aburi, jacuzzi, sala de fitness) este permis doar persoanelor ce au implinit varsta de 16 ani. Copiii pot folosi toboganele doar sub supravegherea adultilor. In marea majoritate a destinatiilor plajele sunt plaje publice in administratia hotelurilor, dar pot fi si in administratia directa a autoritatilor locale. Amenajarea acestora, incluzand numarul de sezlonguri alocat, este strict responsabilitatea administratorilor si supusa legislatiei si normelor locale din destinatie. Regimul de functionare al toboganelor si de desfasurare al sporturilor nautice sunt stabilite de catre administratia hotelului, in functie de conditiile de vreme. In perioadele in care sunt furtuni pe mare pontoanele hotelurilor se inchid sau se acopera. La momentul la care membrii echipei de animatie sau supraveghere isi termina programul, copiii pot ramane in cluburile de copii sau in spatiile special amenajate doar sub supravegherea adultilor. In majoritatea hotelurilor aparatele de aer conditionat functioneaza in regim de racire (sistemul de aer conditionat poate fi centralizat sau cu utilizare individuala; in cazul in care sistemul este centralizat administratia hotelului stabileste perioada din an si orele intre care acesta functioneaza). Marea majoritate a hotelurilor dispun de servicii de asistenta medicala la cerere. Aceste servicii sunt contra cost. In cazul in care este necesara asigurarea medicala, va rugam sa contactati compania de asigurari la numarul de telefon indicat pe polita. In caz contrar, compania de asigurari nu va putea acoperi cheltuielile de tratament – va rugam sa verificati conditiile politei inscrise in brosura si sa luati la cunostinta cazurile care nu sunt acoperite de polita. Bacsisul este acceptat si apreciat, dar lipsa lui nu se reflecta asupra calitatii serviciilor. Angajatii hotelurilor vorbesc in cele mai multe cazuri limba materna si o limba de circulatie internationala, in functie de principala piata deservita de hotel, dar nu neaparat. Mixul de nationalitati al angajatilor hotelurilor este stabilit de administratia acestora. Din motive stabilite de administratia hotelului, atat ora la care apa din piscine este tratata chimic precum si orele intre care piscinele sunt inaccesibile sunt diferite, programul lor de functionare, de la caz la caz, putand fi consultat la receptia hotelului. Recomandam persoanelor cu pielea sensibila sa-si consulte medicul inainte de plecare si sa isi procure medicatia specifica, precum si creme dermatologice cu factor de protectie solara mai ridicat. Datorita faptului ca mare parte din hoteluri au un numar foarte mare de camere, exista posibilitatea defectarii sau deteriorarii anumitor componente din dotarea camerelor, bailor ori facilitatilor comune. Astfel, unele dintre acestea necesita reparatii permanente. In situatia constatarii acestor neconformitati, va sfatuim sa formulati de indata o cerere de reparatie la receptia hotelului. In acelasi sens, in multe regiuni turistice au loc lucrari de constructii care tin atat de unitatile hoteliere, cat si de infrastructura zonei, pe care nu le putem prevedea, influenta ori impiedica. Solicitarilor speciale facute de turisti hotelurilor, adaugate la momentul rezervarii li se vor da curs in functie de disponibilitatea unitatilor de cazare. Agenatia nu isi asuma nicio responsabilitate pentru cazurile in care departamentele de rezervari ale hotelurilor nu transmit aceste informatii catre departamentele responsabile din hotel sau pentru cazurile in care acestea nu au disponibilitate pentru a indeplini cererile turistilor. La inceputul sau catre finalul sezonului exista posibilitatea ca parte din facilitatile mentionate in descrierile hotelurilor sa nu fie disponibile. Prezentarile includ in general toate serviciile si facilitatile disponibile in varf de sezon.

RECOMANDARI HOTELURI
Regulamentul intern de functionare al hotelurilor poate interzice consumul de alimente si bauturi in alte spatii decat cele special amenjate in acest sens, inclusiv in camere, fiind interzisa atat parasirea salii de mese cu alimente, precum si introducerea de produse perisabile alimentare si bauturi din exteriorul hotelului in scopul consumului imediat. Aceste norme sunt impuse la nivel national si determinate de masurile de prevenire a toxinfectiilor alimentare produse de pastrarea inadecvata a alimentelor in tarile cu clima calda. In majoritatea hotelurilor, in restaurante si locatiile special mentionate, se impune sub forma unui cod de tinuta o vestimentatie decenta. De aceea, recomandam barbatilor pantalon lung, iar femeilor – fusta.

POLITICA DE PRET PENTRU COPII
Pentru copiii sub doi ani (infanti) se percepe un cost diferit de la o destinatie la alta, acestia neavand alocat loc in avion(si nici dreptul la bagaj de cala) si masa la hotel. Reducerile pentru copii se acorda copiilor care NU au implinit varstele specificate pana la data plecarii. Copiii peste 2 ani platesc integral locul in avion. Minorii care calatoresc singuri sau doar cu unul dintre parinti vor trebui sa prezinte la vama acordul parental al ambilor parinti sau al parintelui care nu il insoteste (dupa caz), dat in fata notarului public, in forma autentica. Persoanele carora le este incredintat minorul pe durata calatoriei si nu este unul dintre parinti, va trebui sa aiba asupra lui si cazierul judiciar. Pentru mai multe detalii accesati www.politiadefrontiera.ro

FORMALITATI DE IESIRE DIN TARA
Pentru a calatori in afara tarii este nevoie de pasaport valabil minim sase luni de la data returului/carte de identitate, pagini libere pentru aplicarea vizei, asigurare medicala – uneori optionala, diferite confirmari prealabile de servicii. Cei care calatoresc cu pasapoarte de serviciu trebuie sa se informeze despre conditiile specifice de acordare a vizelor si de formalitatile care trebuie indeplinite pana la plecarea in calatorie. Agentia nu poate fi tinuta raspunzatoare pentru cazurile in care clientul se prezinta pentru plecare dupa ora limita indicata de agentia de turism, nu prezinta toate documentele necesare calatoriei ori in cazul refuzului autoritatilor de la punctele de frontiera de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraseasca teritoriul propriu. Femeile gravide au nevoie de o recomandare speciala de la doctor (tradusa si in limba engleza) conform careia au voie sa calatoreasca cu avionul. Transportul cu avionul nu se recomanda mamelor dupa a 32-a saptamana de graviditate. Capitanul aeronavei poate refuza insa imbarcarea si inainte de acest termen in cazul in care considera necesar. In cazul imbarcarii, pasagera calatoreste pe propria responsabilitate.

DOCUMENTE DE CALATORIE
Turistii vor primi documentele de calatorie dupa achitarea contravalorii integrale a pachetului catre agentie. Acestea sunt documente electronice si pot fi trimise pe email si printate. Procedurile de check-in la aeroport încep cu minim doua ore inainte de ora de decolare; turistii sunt rugati sa se prezinte la aeroport la acest termen. Prin documente de calatorie intelegem biletul de avion, voucherul si asigurarea de calatorie (daca s-a incheiat), se pot adauga alte materiale descriptive pentru destinatia turistica. Aceste documente trebuie pastrate cu atentie. De principiu se accepta gratuit bagajele pana la 20 kg/persoana; in cazul copiilor sub 2 ani nu se accepta bagaj separat pentru copil. Conditiile si interdictiile, masurile de siguranta, eventualele modificari in orarul de zbor impuse unilateral de catre companiile aeriene pot influenta derularea sejurului contractat. Va rugam sa verificati cu 24 de ore inaintea plecarii orarul de zbor la agentie, pentru a afla de eventualele modificari.

FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT
Situatiile de forta majora si caz fortuit, cum ar fi: razboaie, cutremure, greve, fenomene naturale, pandemii dar fara a se limita la acestea si in special conditiile meteo nefavorabile nu incumba societatii Oltextur despagubiri ori compensatii. Oltextur nu isi asuma plata niciunei taxe si nu suporta niciun cost suplimentar (cazare, transport, masa) pe care turistul trebuie sa le suporte in cazul anularii temporare a unui zbor, autocar sau vapor decisa de societatea de transport sau de autoritati din motive de securitate (conditii meteo, greva, incidente tehnice, deflagratii, conflicte armate etc). In caz de forta majora Oltextur nu se face responsabila, iar turistul nu poate solicita niciun fel de compensatie pentru schimbarea de orar sau itinerar chiar daca acestea intervin dupa inmanarea documentelor de calatorie, aceste situatii fiind astfel circumstantiate de reglementarile europene in materie de trafic aerian. In cazul in care compania aeriana transportatoare este nevoita sa modifice orarul de zbor, datorita traficului aerian sau altor motive operationale, Oltextur va comunica in cel mai scurt timp posibil aceste informatii. Exista posibilitatea decalajelor in comunicare care vin din rapiditatea cu care compania aeriana sau partenerii touroepartori ai charterelor ne comunica in scris aceste schimbari. Agentia nu este responsabila de modificarile de orar si de posibilele intarzieri.