Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Termeni si conditii servicii unice de calatorie

TERMENI ȘI CONDIȚII SERVICII UNICE DE CALATORIE - CAZARE

Termenii si conditiile din aceasta pagina vi se aplica in situatia in care rezervati servicii unice de calatorie, asa cum sunt ele definite de OG2/2018 (ex: un singur serviciu de calatorie: cazare, rent a car, bilet de avion).

1. În baza comenzii plasate prin intermediul site-ului www.oltextur.ro, OLTEXTUR va efectua dupa caz:

a) negocierea, rezervarea, contractarea, facturarea, incasarea contravalorii Serviciilor Unice, in nume propriu, dar pe seama Comerciantilor/Furnizorilor, atunci cand are incheiat un acord/conventie cu acestia;
sau, după caz
b) negocierea, rezervarea, contractarea, receptionarea facturilor si documentelor de calatorie si plata Serviciilor Unice, in numele si pe seama Calatorului, in situatia in care intre OLTEXTUR si Comerciantii Serviciilor Unice solicitate de Calator nu exista nici un acord/contract încheiat.

2. Acceptarea termenilor si conditiilor:
2.1. Termenii si conditiile rezervarii se considera acceptate prin plasarea comenzii Dvs pe site-ul OLTEXTUR.
2.3. In cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un numar mai mare de turisti, termenii si conditiile se extind automat asupra intregului grup pentru care au fost rezervate serviciile.

3. Grafic si modalitati de plata
3.1. Pretul total al rezervarii este cel mentionat in comanda Dvs, inclusiv toate taxele, comisioanele, tarifele si alte costuri suplimentare suportate de Agentie.
3.2. Pentru procesarea rezervarii, Agentia solicita plata unui avans din totalul serviciilor achizitionate, sau dupa caz, plata integrala, conform conditiilor mentionate in oferta. Rezervarea se proceseaza de catre OLTEXTUR dupa incasarea sumei minime prezentata in oferta (sau primirea dovezii de plata) din partea Calatorului. In cazul in care rezervarea nu se confirma, iar calatorul nu doreste alte optiuni disponibile, avansul achitat se restituie integral, in 24h de la primirea solicitarii de rambursare. 
Platile se pot face in EUR / RON. Pentru platile in lei, acestea se calculeaza folosind cursul de schimb valutar comunicat de Agentie.
3.3. Graficul de plata: 
Termenele scadente si sumele aferente serviciilor unice sunt cele mentionate in comanda Dvs.
3.4. Contravaloarea serviciilor de calatorie in Romania se poate achita si cu carduri de vacanta. Plata serviciilor de calatorie se face respectand prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia. 
3.5. Modalitati de plata:
a) virament sau depunere in conturile bancare mentionate pe factura proforma atasata la comanda;
b) la sediul agentiilor OLTEXTUR, plata numerar (RON sau EUR) sau plata cu cardul (RON sau EUR);
c) plata online cu cardul.

4. Prestarea serviciilor si obligatiile calatorului
4.1. In cazul in care Calatorul solicita schimbarea hotelului fata de cel contractat initial si achitat, sau structura camerelor (tipul de camera), modificarea datei de plecare, sau modificarea oricarui serviciu rezervat initial, aceasta echivaleaza cu solicitarea anularii rezervarii initiale si va fi urmata de aplicarea penalitatilor legale la momentul respectiv, si de efectuarea unei noi rezervari. Calatorul trebuie sa depuna in scris cererea de modificare / renuntare la sediul Agentiei sau in scris, pe email, In caz contrar, cererea nu este luata in considerare. Agenția va rezolva cerintele Calatorului in limita posibilitatilor.
4.2. Calatorul este obligat să achite la receptia unitătii hoteliere taxa de statiune, precum si orice alte taxe locale, dupa caz, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de catre Agentie. 
4.3. Calatorul este obligat sa prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentele de calatorie eliberate de Agentie (vouchere, bilet de odihna si/sau de tratament etc.), in vederea acordarii serviciilor turistice. In cazul in care Calatorul beneficiaza de pachete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie, card de sanatate activat si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi. 
4.4. Calatorul este obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din dotarea acestora in mod corect si responsabil. Agentia nu se face vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de Calator ca urmare a nerespectarii acestui paragraf. 
4.5. Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre Calator a unor formalitati suplimentare (de exemplu, calatoria impreuna cu minori, situatia in care numele calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale. 
4.6. Calatorul poarta intreaga raspundere pentru a se informa si a respecta prevederile legale privind regimul vizelor, al documentelor de calatorie, regimul vamal, sanitar etc., al tarilor de destinatie sau tranzitate. Agentia ofera cu titlu informativ Calatorilor informatiile generale legate de documentele de calatorie, regimul vizelor, termene aproximative de obtinere a lor, precum si suport in obtinerea lor, acolo unde este posibil. 
4.7. In cazul in care Calatorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizeaza serviciile de calatorie refuza sa se mai intoarca in Romania si autoritatoile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, Calatorul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli. 
4.8. În cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament pentru destinatii din Romania, Calatorul are obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor, respectiv: cazarea se face incepand cu ora 18,00 a zilei de intrare si se termina la ora 10,00 a zilei inscrise pe voucher ori pe biletul de odihna si/sau de tratament. Pentru sejururi in afara Romaniei, cazarea se face, de regula, incepand cu ora 14,00 a zilei de intrare si se incheie la ora 12,00. Indiferent la ce ora are loc cazarea in acest interval orar, se considera a fi consumata o zi hoteliera/noapte de cazare. Aceasta e regula generala, insa pot exista politici diferentiate in functie de hotel, localizare si nu in cele din urma in functie, de destinatia hotelului (business, litoral, munte, case vacanta etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele specificate la receptia hotelului, cad in sarcina exclusiva a Calatorului. Deasemenea, sosirea la unitatea de cazare dupa ora 18:00 trebuie anuntata in prealabil. 
Conditii specifice pentru unitatile de cazare de pe litoralul romanesc: Cazarea se va face pana la ora 18:00 a zilei de incepere a sejurului, iar camera se va elibera pana la ora 12:00 a zilei de plecare din hotel. Dupa ora 12:00 hotelul va incasa de la turist 50% din contravaloarea tarifului afisat la receptie pentru camera respectiva, situatie in care eliberarea camerei se va face obligatoriu pana la ora 18:00 a zilei de plecare. Specificatiile ce privesc ora de check-in sau check-out, precum si cele ce presupun taxarea early check-in sau late check-out poate suferi modificari in functie de oferta fiecarui hotel. Turistii preiau in momentul cazarii inventarul afisat in camera si pot reclama in decurs de o ora nereguli privind integritatea acestuia. Dupa aceasta sunt direct responsabili pentru orice dauna sau lipsa. Este interzisa folosirea de aparatura de gatit sau de incalzit in camerele de hotel. Vizitatorii trebuie sa se inregistreze la receptia hotelului - pasaport, carte de identitate - numai in intervalul orar 08:00-23:00. Toate persoanele care ocupa camere de hotel trebuie inregistrate la receptie. Pentru a beneficia de gratuitate sau reduceri pentru copii, se va prezenta la receptie o copie dupa certificatul de nastere al fiecarui copil. Reclamatiile turistilor vor fi comunicate in scris hotelului in maxim 12 ore de la producerea incidentului. Turistii trebuie sa respecte regulile hotelului privind animalele de companie. Este interzisa tulburarea linistii publice in hotel. Este interzis turistilor sa intre in restaurant cu alimente sau bauturi achizitionate din alta locatie. Este interzisa turistilor parasirea restaurantului cu alimente perisabile sau detinerea acestora in camera de hotel. Este obligatorie tinuta decenta in restaurant.
4.9. Modificarile caracteristicilor Serviciilor Unice poate fi facuta, la initiativa Calatorului, doar cu respectarea conditiilor stabilite de Comerciantul Serviciului Unic, cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare cu privire la protectia consumatorului.
4.10. Prestatorul serviciului care se face vinovat de generarea situatiei de overbooking (suprarezervare) are obligatia de a pune la dispozitia turistilor spatii de cazare similare ca si categorie si conditii de confort, iar in cazul in care nu se pot asigura decat spatii de categorie inferioara, Calatorului ii va fi rambursata diferenta de pret.

5. Anularea serviciilor rezervate
5.1. Calatorul poate solicita anularea serviciilor de calatorie rezervate, in orice moment inainte de inceperea acestora. In acest caz, acesta datorează OLTEXTUR penalizari de incetare conform celor mentionate in comanda.
5.2. In cazul in care, intre data rezervarii serviciilor si data de incepere a calatoriei intervin conditii suplimentare de calatorie in destinatia serviciului rezervat, impuse de autoritati, dar calatoria este permisa, anularea serviciilor rezervate la cererea calatorului se va face cu retinerea penalitatilor de la punctul nr 5.1.
5.3. In cazul in care, inainte de data de incepere a calatoriei se instituie restrictii de calatorie de catre autoritatile nationale romane sau straine ori de cele internationale, iar Agentia este nevoita sa anuleze serviciile contractate, aceasta va restitui suma platita de turist retinand o taxa de serviciu de 10% din valoarea rezervarii, care reprezinta contravaloarea muncii depuse pana la acel moment in beneficiul turistului (cautarea variantelor de vacanta, contactarea partenerilor interni sau externi, discutii, negocieri, inclusiv cu turistul, intocmirea si semnarea contractului si a documentelor de calatorie, operatiuni de incasare si plati etc). Restituirea pretului catre turist se va face in termen de 14 zile de la data la care se recupereaza sumele platite furnizorilor de servicii turistice (hoteluri, transportatori etc), aferente serviciului rezervat.  
Agentia  va putea, alternativ restituirii sumei platite de turist (in conditiile mentionate mai sus) sa ofere acestuia vouchere valorice (note de credit) pe intreaga suma achitata, care sa poata fi folosite pentru cumpararea altor produse turistice din portofoliul Agentiei sau al furnizorului. Deasemenea, tot alternativ, turistul va putea opta pentru schimbarea perioadei de calatorie si mentinerea celorlalte caracteristici ale serviciului rezervat, in functie si de conditiile stabilite de furnizorul de servicii turistice (hotel, transportator, alt furnizor) ori disponibilitatea acestuia ori eventuale diferente de pret. 
5.4. Ofertele speciale, tip "Early booking" sau "Inscrieri timpurii" se supun urmatoarelor conditii speciale:
- trebuie achitate integral pana la data mentionata in anexa bonului de comanda. In caz contrar, acestea se vor recalcula la tariful standard;
- orice modificare ulterioara adusa unei rezervari care a beneficiat de reducerea Early booking aplicata duce la pierderea reducerii respective;
- penalizarea este 100%  in cazul anumitor rezervari care au beneficiat de Early booking, daca furnizorul de servicii (Comerciantul) le impune Agentiei.
5.5. In cazul in care plata a fost facuta cu, sau si cu tichete/carduri de vacanta, penalizarea de la aliniatul anterior se va deduce in primul rand din valoarea tichetelor/cardurilor de vacanta. Daca penalizarea este mai mare decat valoarea tichetelor, diferenta care depaseste valoarea tichetelor de vacanta se va retine din valoarea achitata prin alte instrumente de plata. In cazul in care valoarea tichetelor de vacanta este mai mare decat valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie nici in tichete si nici in numerar in cazul in care Calatorul nu doreste un alt serviciu turistic. Daca exista dorinta achizitionarii pentru perioada ulterioara a unui alt serviciu de calatorie, atunci diferenta dintre valoarea tichetelor si valoarea penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu.
5.6. Toate sumele mentionate cu titlu de penalitati, se vor retine de catre Agentie din avansul sau pretul total al serviciilor turistice achitat de calator, fara a fi necesara interventia instantelor de judecata.

6. Raspunderea privind prestarea serviciului
6.1. Responsabilitatea privind Executarea Serviciului Unic apartine Comerciantului de la care s-a contractat serviciul unic, OLTEXTUR neavand nicio raspundere in ce priveste executarea Serviciului Unic.
6.2. Clasificarea unitatilor de cazare este data de autoritatile in domeniu din tara de destinatie si este exclusa orice raspundere a Agentiei pentru eventuale pretentii ale turistului generate de diferente intre asteptarile sale si conditiile oferite de hotel. In astfel de situatii, turistul are optiunea de a se adresa fie hotelului respectiv, fie autoritatii publice din tara respectiva care a acordat clasificarea hoteliera sau care are atributii de control in privinta respectarii standardelor de calitate la nivelul clasificarii hoteliere respective.

7. Procedura de solutionare alternativa a litigiilor ("SAL")
7.1. Solutionarea alternativa a litigiilor (”SAL”) reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le pot avea cu comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata de achizitionarea unui produs sau serviciu.
Astfel, reclamatiile impotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre consumatori, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial, transparent, rapid si echitabil.
7.2. Directia de solutionare alternativa a litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (”ANPC”), are competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale si transfrontaliere izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii incheiate cu un comerciant care desfasoara activitati in Romania, in sectoarele de activitate in care ANPC este competenta.
7.3. Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, si legislatia aplicabila poate fi consultata aici - https://anpc.ro/ce-este-sal/.